2012. június 5., kedd

Almalepénykék

Gyerekkorom egyik kedvenc édessége volt a rántott alma, amikor palacsintatésztába kell mártogatni az almaszeleteket. Sokszor megcsináltam magamnak gimnazista, egyetemista koromban. Aztán ahogy haladtam előre az életkorban, úgy merült feledésbe ez a fincsiség. Még most is imádom, de győzött az olajban sütési utálatom a rántott almával szemben: szag, sok idő, mellette állás, na meg az egészség miatt.

És most rátaláltam egy tökjó receptre, egy tökjó babaszakácskönyvben. Itt almaomlettnek hívja az író, én inkább lepénykének neveztem el. Nekem az omlett inkább a tojásról szól, itt pedig az alma a főszereplő. Az íze teljesen olyan,mint a rántott almáé, de ezzel kevesebb a mizéria, és éppen csak ki kell kenni olajjal a serpenyőt. Az őrködés sajnos itt is aktuális maradt. Az eredeti receptet megbolondítottam egy kis zabpehellyel is, így kicsit szükség volt a fogunkra is.


  • 2 alma nagy lyukú reszelőn lereszelve (nem kell meghámozni!)
  • liszt (1-2 evőkanál)
  • pár csepp citromlé
  • zabpehely 
  • 1 tojás
  • minimális olaj a sütéshez
A hozzávalókat összekeverjük, annyi zabpelyhet és lisztet hozzáadva, hogy masszává álljon. Az alma levét nem kell lecsorgatni. Evőkanálnyi kupacokat formálunk, az olajjal kikent serpenyőbe tesszük, kicsit lelapítjuk, és barnára sütjük.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése