2012. június 14., csütörtök

Eperkrémleves mandulába hempergetett túrógombóccal

Ahogy lenyeltem az utolsó falatot, rögtön ideültem a gép elé. Olyan izgatott vagyok az ízektől, és az elkészítés egyszerűségétől, hogy ezt le kell írnom a receptjeim közé. És ebben a melegben nincs is jobb leves.


Felül a mandulás túrógombóc, alul a krémes eperleves




Így készítettem:
Kb. 30 dkg eper volt itthon, hozzá adtam 1 dl tejet, 2 dl habtejszínt. Összeturmixoltam. A magokat leszűrtem, így élvezetesebb ha nem roccognak a magok a fogunk között, na meg Petinél még fenn áll az allergia veszély. Ezután ízesítettem egy kis reszelt citrom héjjal, citrommal, vanília aromával, és mézzel. Hűtőbe tettem fogyasztásig.
A túrógombócokhoz összetörtem a túrót, tettem hozzá egy kis tejfölt, hogy krémesebb legyen, ízesítettem szintén mézzel, citromhéjjal, majd a pirított mandulába belehempergettem.

A mandula kihagyhatatlan. Szerintem a túró már sok is, csak a mandulával is kitűnő.



Csak egyet sajnálok, hogy a hálás közönségemből senki sincs itthon, pedig a fülemben hallom, ahogy Marci mondaná: "Mmmmhhh Anya fincsi leves".
Megpróbálok hagyni Nekik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése